slimwinkeltje.nl
 

Slimme Boeken

  • Leer als een speer - Jan-Willem van den Brandhof

    Leer als een speer Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken. Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken. De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dagelijks in de praktijk gebruikt. Je leert: - Hoe je je hersencapaciteit beter kunt benutten - Hoe je sneller, beter en leuker kunt leren - Hoe je je beter kunt concentreren - Hoe je je omgeving breinvriendelijk kunt maken Kortom: wat je kunt doen om je resultaten te verbeteren en toch meer tijd voor jezelf over te houden.

    27,95
  • Misdiagnose van Hoogbegaafden - James T. Webb e.a.

    Nieuwe vertaalde versie!

    Het is niet eenvoudig om juist de hoogbegaafden goed te diagnosticeren. Verkeerde diagnoses voor hoogbegaafden veroorzaken vaak onnodig lijden.Kenmerken van hoogbegaafdheid worden dan verkeerd geïnterpreteerd. Deze creatieve en zeer getalenteerde kinderen en volwassenen krijgen te horen dat zijeen gedragsstoornis of emotionele stoornis hebben zoals ADD/ADHD, Asperger of een depressie. Zij worden daarvoor ten onrechte behandeld of krijgen onnodige medicatie. Dit boek helpt psychologen, pedagogen, leraren en andere professionals goed onderscheid te maken tussen pathologische gedragingen en gedrag dat 'normaal' is voor hoogbegaafden. Het boek bevat een overzicht van misdiagnosen en behandelingen met vele voorbeelden. Daarnaast geven de auteurs veel praktische aanwijzingen.


    Deze vertaling van Misdiagnosis and Dual Diagnosis of Gifted Children and Adults bevat een introductie voor de Nederlandstalige lezer door dr. Els Schrover, expertisecentrum hoogbegaafdheid van de Radboud Universiteit Nijmegen, en medewerker aan het tijdschrift Talent. Zie ook haar boek het grote Vooruitwerlab en Vooruit leerspelletjes voor de onderbouw op deze site,

    Dit boek is ook in het Nederlands taalgebied een gezaghebbend en veel gehanteerd boek. De oorspronkelijke editie ontving in de Verenigde Staten meerdere prijzen.

    34,95
  • Teken je gesprek over faalangst- Adinda de Vreede

    Teken je gesprek over faalangst
    of andere dingen waar je over piekert

    Teken je gesprek is een interactieve, visuele gespreksmethode voor begeleiders van kinderen, jongeren én volwassenen. Zij ondersteunt en visualiseert oplossingsgerichte werkwijzen en is goed te gebruiken naast bijvoorbeeld Kids' Skills of NLP. Hoewel de methode niet specifiek voor mensen met een autisme spectrumstoornis, ADHD of ADD ontwikkeld is, hebben zij veel baat bij deze visuele aanpak. Ook mensen die chaotisch of associatief denken profiteren van visuele gespreksvoering.

    De kracht van de methode is dat de tekening die je samen maakt een kernachtig, logisch en visueel overzicht biedt aan de probleemdrager. De kern van het probleem is hierdoor in één oogopslag te zien en geeft duidelijkheid, waardoor het kind zelf tot inzichten en passende oplossingen kan komen. Dit bevordert de motivatie en het zelfoplossend vermogen.

    Teken je gesprek is bij verschillende gespreksonderwerpen, problemen en uitdagingen te gebruiken; in dit boek komen specifiek faalangst, angst en piekeren aan de orde.

    19,95
  • Je lichaam binnenstebuiten - Emmanuele Lepetit

    Nog 1 op voorraad: Mijn eerste infoboek over hoe het menselijk lichaam in elkaar zit Vraag jij je soms ook af waarvoor al je organen eigenlijk dienen? Of wil je weten hoeveel beentjes er in een hand zitten of hoe een tand er aan de binnenkant uitziet? Wat gebeurt er als je moet huilen, de hik hebt of een boertje laat? En weet je al precies waar de baby'tjes vandaan komen? Op deze en vele andere vragen over het menselijk lichaam geeft dit boek je een duidelijk antwoord. Alles komt aan bod: het skelet, de spieren, de organen, de huid, de zintuigen, de ademhaling, de spijsvertering en de voortplanting. Bovendien krijg je ook een heleboel tips over wat je moet doen om jezelf te verzorgen zodat je in goede gezondheid blijft. Heb je toch nog meer vragen? Bij elk hoofdstuk staat er een infohoekje voor de ouders dat hen helpt om jou nog meer informatie te kunnen geven. Je lichaam zal voor jou geen geheimen meer hebben!

    17,95
  • Vrouwelijk talent werkt - Anneke van Doorne-Huiskes

    Wordt in Nederland het talent van vrouwen voldoende benut? Waar doen zich nog obstakels voor, waar kan het beter? En hoe kunnen we, in een wereld van competitie en nadruk op individuele prestaties, het werk van mannen en vrouwen zo organiseren dat er tijd blijft voor ouderschap, zorg en een leven naast het werk? Man-vrouwverhoudingen zijn in transitie. Nederland bevindt zich ergens tussen traditionaliteit en moderniteit: een moderne samenleving, maar met een nog onmiskenbare patriarchale onderstroom. Om de economische groei ook in de toekomst mogelijk te maken kunnen we (vrouwelijk) talent niet laten lopen. Maar hoe staat het met de realiteit van alledag? Een optimaal gebruik van vrouwelijk talent kent nog een aantal obstakels. Op het niveau van de samenleving als geheel, binnen arbeidsorganisaties, binnen huishoudens en binnen mindsets en attituden van personen. Over die obstakels gaat dit boek en over de vraag hoe deze te overwinnen. Dit boek wil zich niet tot analyses beperken, maar geeft aan het eind van ieder hoofdstuk praktische adviezen hoe het beter kan. Anneke van Doorne-Huiskes werd in 1988 aan de toenmalige Landbouw Universiteit Wageningen benoemd als bijzonder hoogleraar Vrouwen in arbeidsorganisaties. Van 1991 tot 2002 was zij hoogleraar Arbeid, Organisatie en Emancipatie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en van 2002 tot 2006 hoogleraar Sociologie aan de Universiteit Utrecht. Zij is ��n van de oprichters van VanDoorneHuiskes en partners, een onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van arbeidsmarkten personele vraagstukken (1987). Zij is onder meer lid van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO). .

    26,75
  • Films maken, jongeren en antichoas recepten - Anna Spohr

    'Films maken, jongeren en antichaosrecepten' is meer dan een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van een filmproject met jongeren. Natuurlijk is het vertellen van een 'eigen' verhaal, een documentaire over henzelf, voor jongeren een goede eerste stap om het complexe proces van film maken van dichtbij te ervaren en beter te begrijpen. Maar Anna Spohr laat met haar methodiek zien dat het maken van videofilmpjes tegelijkertijd een krachtig middel kan zijn voor de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemende jongeren en hun zelfinzicht en zelfbewustzijn kan vergroten. Inzicht in de mediagrammatica en het ontwikkelen van zelfvertrouwen bij de jongere gaan hand in hand. De acht lessen waarin een filmproject wordt uitgevoerd vormen de kern van het boek. Per les lees je wat de stappen voor die week zijn, Anna geeft tips voor de begeleider en voor de jongeren, en er zijn huiswerkopdrachten. De vele praktijkvoorbeelden vormen een bron van inspiratie. Ook zaken als promotie, premiere en subsidieaanvragen komen aan bod. In de bijlagen vind je handige extra's zoals een filmwoordenboek, een overzicht van andere filmmethodieken in Nederland en een modelsubsidieaanvraag; op de website www.antichaosrecepten.nl kun je voorbeeldfilms bekijken. 

    29,95
  • De begeleiding van hoogbegaafde kinderen - James T. Webb/ Elizabeth A. Meckstroth / Stephanie S. Tolan

    Vernieuwde versie!

    De begeleiding
    van hoogbegaafde kinderen - herziene editie

    James T. Webb, Janet L. Gore, Edward E. Amend en Arlene
    R. DeVries (Nederlandse vertaling en bewerking: Karel Jurgens)

    Wereldwijd het
    meest gelezen en hoogst gewaardeerde boek over de opvoeding van getalenteerde,
    creatieve en begaafde kinderen, geschreven vanuit het wetenschappelijk
    gefundeerde inzicht dat het emotionele welbevinden het meest bepalend is voor
    de levensloop en het levensgeluk van hoogbegaafde kinderen.

    Ouders die ontdekken dat hun kind hoogbegaafd is, zijn
    niet altijd blij en trots. Ze voelen zich soms voor een zware taak gesteld. Dit
    boek biedt hen talloze suggesties om hun kinderen te helpen om een goed
    zelfbeeld te ontwikkelen.

    Professionals, zoals leerkrachten, leerlingbegeleiders en
    pedagogen, kunnen veel bijdragen aan een gezond zelfrespect en voldoende
    zelfvertrouwen van hoogbegaafde kinderen. Dit boek biedt hen daartoe veel
    inzicht in het gevoelsleven en de gedachtenwereld van hoogbegaafde kinderen.

    De begeleiding van hoogbegaafde kinderen is het meest
    complete boek over het opvoeden van hoogbegaafde kinderen. Het zet de lezer aan
    tot nadenken en vermijdt de valkuil van ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen
    die hooguit voor korte tijd werken. Omdat het om een zeer heterogene groep
    kinderen gaat, zullen hun opvoeding en begeleiding altijd maatwerk vragen.

    De oorspronkelijke uitgave A Parent’s Guide to Gifted
    Children is een bewerking van het in de Verenigde Staten bekroonde boek Guiding
    the Gifted Child. Het volgt grotendeels dezelfde opzet, met hoofdstukken over
    tien belangrijke opvoedingsonderwerpen, en is aangevuld met vier hoofdstukken
    met praktische informatie over hoogbegaafde kinderen met een bijkomende
    diagnose, signalering van hoogbegaafdheid op school, onderwijs voor
    hoogbegaafde kinderen en het vinden van passende professionele hulp en
    begeleiding.

    De auteurs en de vertaler zijn erkende deskundigen uit de
    praktijk van de begeleiding van hoogbegaafde kinderen. In deze vertaling is de
    tekst waar nodig aangepast aan de situatie in Nederland.

     Inhoud  -Voorwoord -Inleiding

    1 Hoogbegaafd, wat betekent dat?

    2 Kenmerken van hoogbegaafde kinderen

    3 Communicatie: de sleutel tot relaties

    4 Motivatie, enthousiasme en onderpresteren

    5 Grenzen stellen en het aanleren van zelfdiscipline

    6 Intensiteit, perfectionisme en stress

    7 Idealisme, teleurstelling en depressie

    8 De omgang met leeftijdgenoten en vrienden

    9 Verhoudingen binnen het gezin

    10 Individualiteit en morele ontwikkeling

    11 Uitdagingen van het moderne ouderschap

    12 Kinderen met een dubbele last

    13 Signalering van hoogbegaafdheid op school

    14 Op zoek naar passend onderwijs

    15 Op zoek naar professionele hulp

    Bijlage 1: Adressen Bijlage 2: Aanbevolen boeken

     

    352 pagina's; aanvullende literatuurlijsten apart te
    downloaden op www.vangorcum.nl

    http://www.vangorcum.nl/Bestanden/WEBB_Aanbevolen%20literatuur.pdf

    http://www.vangorcum.nl/Bestanden/WEBB_Literatuur.pdf
    (Engelstalig)

     

     

     

     

    39,95
  • Winnen - Guurtje Leguijt

    Friso is de oudste in een gezellig gezin. Zijn vader is musicus, zijn moeder schildert, zijn zus doet aan atletiek en zijn broertje is behoorlijk slim. Net als Friso zelf. School vindt hij enorm saai. Alles wat hij moet leren is heel gemakkelijk. Hij bedenkt tijdens de les spannende experimenten omdat hij zich verveelt. Vaak piekert hij over de vraag os hij eigenlijk wel normaal is. Dan gaat hij skaten, om rustig na te kunnen denken. .

    10,50
  • Vooruit - leerspelletjes voor de onderbouw - Dr. Els Schrover

    De beste verrijkingsstof voor kinderen op de basisschool. Gebaseerd op de theorie van succesvolle intelligentie van Robert Sternberg en op de multiple intelligentietheorie van Howard Gardner.

    130,00
  • Zie je me wel? - motiveren van begaafde leerlingen in het VWO - Inemiek van Mameren-Schoehuizen / Miriam Groensmit / Irma J

    Nog maar 1 op voorraad.

    De leerling die de hooggespannen verwachtingen maar niet waarmaakt is in het onderwijs een bekend fenomeen. Begaafde leerlingen hebben vaak een extra duwtje nodig. Zodra aandacht wordt besteed aan hun bijzondere talenten, autonomie en creativiteit, kunnen zij zich ontwikkelen tot gelukkige leerlingen. In dit boek worden drie projecten beschreven: het verbredingsproject, het POP-project (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) en het TOP-project (Toekomstgericht Ontwikkelings Plan). Doel van het verbredingsproject is het verbreden van kennis van leerlingen die meer kunnen en meer willen dan de gemiddelde leerling. Het POP-project is een methode om onderpresterende begaafde leerlingen tot en met de derde klas te motiveren. In het TOP-project tenslotte helpen onderpresteerders vanaf de vierde klas elkaar om motivatie voor het schoolse leren te ontwikkelen. Vanaf dan moet er weer gepresteerd, gepland, zelfstandig geleerd worden. In al deze projecten wordt steeds ingegaan op signalering, begeleiding en contacten met de ouders. Het geheel is een praktische handleiding met een wetenschappelijke onderbouwing waarmee scholen direct aan de slag kunnen. Klik op de afbeelding voor meer informatie.

    25,00
  • Passend onderwijs voor begaafde leerlingen - Sylvia Drent / Eleonoor van Gerven

    'Passend onderwijs voor begaafde leerlingen' is de opvolger van het succesvolle boek 'Professioneel omgaan met hoogbegaafde leerlingen in het basisonderwijs'. In dit boek gaan de auteurs uit van de alledaagse onderwijspraktijk in het reguliere basisonderwijs waarin leraren gedifferentieerd onderwijs bieden maar tevens grenzen ervaren van wat redelijkerwijs haalbaar is in hun eigen groep. De auteurs benaderen onderwijs aan begaafde leerlingen vanuit een oplossingsgericht perspectief en zien begaafde leerlingen daarom niet als zorgenkinderen maar als kansleerlingen. In negen hoofdstukken komen alle facetten van het omgaan met begaafde leerlingen op de reguliere basisschool aan de orde. Het boek is opgedeeld in drie delen. Deel 1: Verkenning * Wat is begaafdheid? * Herkennen van kenmerken van begaafdheid * Van educatieve behoefte naar een handelingsplan Deel 2: Interventies * Slimme kleuters * Vervroegde doorstroming * Compacting van de reguliere leerstof * Verrijkingsonderwijs in groep 3-8 Deel 3: Speciaal * Onderpresteren * Begaafd maar wel moeite met leren.

    37,50
  • Ongeleide projectielen op koers - Noks Nauta / Sieuwke Ronner

    Je bent slim en je wilt wat met je leven. Waarom lukt dit niet? Waarom snappen mensen je niet en erger jij je zo aan je collega's? Leven en werken met hoge intelligentie is niet altijd even eenvoudig. Niet voor hoogbegaafden zelf, maar ook niet voor hun omgeving. Hoogbegaafden in hun kracht zijn originele, creatieve, vitale, gedreven en constructieve medewerkers. Zij zijn van grote waarde in hun werk en in de samenleving. Maar niet alle hoogbegaafden slagen erin deze talenten zichtbaar te maken. Ze raken uit balans en komen terecht in hun valkuilen. Een in aanleg krachtige persoonlijkheid zonder duidelijke koers, roept in zijn of haar omgeving het beeld op van een ongeleid projectiel. Niet aan te sturen, niet mee samen te werken, niet mee te communiceren, een betweter, asociaal, ongrijpbaar. Bij collega's en leidinggevenden (en ook bij partners en vrienden) roept dit gedrag niet alleen veel irritatie op, maar ook angst en onzekerheid. Talenten worden niet meer gezien en zo is de cirkel rond. Hoogbegaafden zelf raken hierdoor hun levensrichting kwijt en verpieteren. Dit boek geeft elf voorbeelden van hoogbegaafde volwassenen die hun eigen weg zoeken nadat zij uit de koers zijn geraakt. Vaak was er een prikkel vanuit hun omgeving nodig om die zoektocht te starten. De auteurs, Noks Nauta, bedrijfsarts en psycholoog, en Sieuwke Ronner, psycholoog, kennen de genoemde voorbeelden vanuit hun professionele en persoonlijke ervaringen. Zij bieden, naast de voor vele hoogbegaafden herkenbare en soms humoristische verhalen, concrete handvatten om richting te geven aan talenten. Talenten die je als hoogbegaafde al in huis hebt, maar die er om welke reden dan ook niet uit komen. Ook leidinggevenden, bedrijfs- en verzekeringsartsen, psychologen, loopbaanadviseurs, P&O'ers en anderen die met hoogbegaafde werknemers te maken hebben, kunnen met dit boek hun voordeel doen. Talent kan zo herkend en erkend worden en daarmee tot grote bloei komen! 

    19,70
  • Knappe koppen in de klas - Geraldine Brouwer & Lidy Ahlers

    Hoog)begaafde leerlingen hebben veel in hun mars. Toch komt dat er niet altijd uit. Dit boek laat zien hoe talentvolle leerlingen in het basisonderwijs wel tot excellente prestaties komen. De leerkracht blijkt de sleutel. Als hij zijn instructie en onderwijsaanbod ��k afstemt op deze leerlingen, leidt dat tot hogere leeropbrengsten. De auteurs beschrijven heel concreet hoe leerkrachten met kleine aanpassingen in hun les (hoog)begaafde leerlingen de uitdaging kunnen bieden die zij nodig hebben.

    21,95
  • IQ te koop! - Hoogbegaafdheid van nul tot achttien - Jan, Janneke & Ellen Sinot

    - Uniek: de hoogbegaafde Ellen Sinot (17 jaar) schreef een deel van dit boek zelf. Ze sluit af met een hoofdstuk over het - in haar ogen - ideale schoolsysteem. - De vader en moeder van de hoogbegaafde Ellen vertellen over haar leven van geboorte tot eind middelbareschooltijd. - Een boek vol herkenning voor andere ouders met soortgelijke zorgen en dilemma's. Laten we een IQ-test uitvoeren of niet? Hoe regelen we voldoende uitdaging? Is een klas overslaan een oplossing? - Ook voor leerkrachten - en voor iedereen die denkt dat hoogbegaafde kinderen er zonder hulp toch wel komen. - Informatief en met leuke anekdotes. - Met handige adressen voor Nederland en Belgie en literatuurlijst.

    12,95
  • Ik ben hoogbegaafd. Had je er wat tegen? - Emma W. Brouwer

    Hoogbegaafd zijn maar niet weten dat je hoogbegaafd bent, kan voor heel veel problemen zorgen. Dat ondervond Emma W. Brouwer. Ze wist haar leven lang al dat ze anders was, maar ze wist niet waarom. Ze wist wel dat het aan haar lag. Alles wat fout ging, lag aan haar. Dat was haar bijgebracht door haar omgeving, die zij kenmerkend de 'Afkeurende Anderen' noemt; volwassen mensen die haar vanaf haar geboorte hebben geminacht, afgekeurd, afgekraakt en bestempeld als anders, raar, en vreemd. Hoewel haar ouders haar altijd beschermd en gesteund hebben, konden zij niet voorkomen dat ze opgroeide met het idee dat ze niet goed genoeg was, dat er eigenlijk helemaal niets van haar klopte. Het is pas als ze volwassen is, dat ze ontdekt dat er een woord is om haar te beschrijven, namelijk 'hoogbegaafd' en dat alles waar ze eerst om werd afgekeurd, bespot en geminacht, allemaal kenmerken zijn van hoogbegaafdheid. Vanaf dat moment komt ze in opstand tegen de Afkeurende Anderen en dit boek is daar het bewijs van. Het kleine meisje dat ooit op haar achtste jaar in haar dagboek schreef 'Ik begrijp wel dat anderen mij niet mogen want ik heb een fout karakter en dat is mijn eigen schuld' kan eindelijk trots zijn op wie ze is. Dit boek is dan ook zowel een uitleg over hoogbegaafdheid en wat dat met je leven kan doen, als een aanklacht tegen al diegenen die niets begrijpen van hoogbegaafdheid en daar ook geen moeite voor willen doen. 

    19,95
  • Hoogbegaafdheid een gave? - Ine Nederstigt

    Opgroeien en groot worden doe je niet alleen op school of alleen thuis. Het gedrag van kinderen op school wordt be�nvloed door huiselijke omstandigheden, het gedrag thuis door zaken die op school spelen. De zorg voor een evenwichtige sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen is dan ook een verantwoordelijkheid van school en ouders samen. Alleen door oog te hebben voor elkaars rol en door uitwisseling van wederzijdse kennis en ervaring kan het kind optimaal begeleid worden. Doelbewust samenwerken met wederzijds respect. Dat staat centraal in deze nieuwe publicatiereeks. 

    10,90
  • Slimme Rick

    Rineke Derksen, bekend van het boek Gelukkig hoogbegaafd, schreef speciaal voor hoogbegaafde kinderen het boek Slimme Rick. Rick verveelt zich snel op school. Zijn hersenen denken sneller, waardoor andere mensen hem niet altijd begrijpen. Andersom begrijpt hij niet altijd andere kinderen. De gevolgen voor Rick op school zijn groot: hij vindt de lessen niet zo interessant en verveelt zich, hij moet vaak nablijven omdat hij niet heeft opgelet tijdens de lessen van de juf, hij wordt gepest door zijn klasgenoten. Na gesprekken tussen zijn ouders en zijn juf komen ze samen tot een oplossing, die onder andere tot gevolg heeft dat de hele klas in actie gaat komen voor de dierenambulance. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met bezinningsvragen die kinderen helpen meer over zichzelf te weten te komen, bijvoorbeeld 'Hoe zou je het liefste willen leren? Ben je een denker, een doener, een onderzoeker of anders?' Slimme Rick is het derde deel uit de WijZjes-reeks van 248media uitgeverij. Eerder zijn in deze reeks verschenen de titels Niet waar van Elsbeth de Jager en Mijn oma is een engel van Marije Onstenk. 

    15,95
  • Hoogbegaafde kinderen opvoeden: Praktische gids voor de sociaal-emotionele begeleiding van hoogbegaafde kinderen en jongeren- Carl D'hondt & Hilde Van

    Veel hoogbegaafde kinderen voelen zich vanaf de vroege kleuterjaren niet in hun sas. Het sterke contrast tussen hun heel snelle cognitieve ontwikkeling en de andere ontwikkelingsaspecten, is vaak een bron van irritatie en onzekerheid. Op zulke momenten hebben deze kinderen iemand nodig die hen begrijpt en vooral iemand die om hen geeft. Het spreekt voor zich dat ouders, maar ook leerkrachten, in deze jaren een cruciale rol spelen. Het is precies in deze vroege jaren dat bepaalde gedragspatronen zich inslijpen tot blijvende gewoontes. Daarom is het zo belangrijk dat volwassenen vroeg starten met een specifieke begeleiding voor deze kinderen en dit het liefst voor de leeftijd van 4 of 5 jaar. Dit boek wil de lezer wegwijs maken in deze bijzondere behoeften aan begeleiding. Het bevat honderden tips over wat best wel te doen en wat liever niet te doen bij het begeleiden van hoogbegaafde kinderen en jongeren. Begrip en steun van volwassenen geeft niet enkel richting aan de ontwikkeling van het kind, maar reikt vooral modellen van sterkte aan, waarop het kind nadien kan terugvallen. 

    19,90
  • Het drama van het begaafde kind - Alice Miller

    Tussen de eerste publicatie van Het drama van het begaafde kind (1981) en deze bewerkte aangevulde editie liggen vijftien jaar van ervaringen. Ervaringen van de schrijfster met haar eigen therapie en met andere moderne therapeutische methoden, en ook ervaringen met de levensgeschiedenissen van de lezers die haar hebben geschreven en wier aantal zij op enkele duizenden schat. In de tussentijd heeft zij onderzoek gedaan naar de kinderjaren van tal van personen, en dat leidde tot nadere precisering van eerdere inzichten, die ze in dit boek met tal van voorbeelden documenteert en illustreert. De schrijfster houdt zich bezig met de gevolgen van verdringing op persoonlijk en sociaal gebied, met de oorzaken van krenkingen in de kindertijd en het voorkomen daarvan, en ten slotte met de recente, nieuwe mogelijkheden om de gevolgen van vroege traumatiseringen op te heffen.

    19,99
  • Gelukkig hoogbegaafd - Rineke Derksen

    In het boek �Gelukkig hoogbegaafd�, geeft de auteur handen en voeten aan de begeleiding van hoogbegaafde kinderen. De wijze waarop zij dat doet is gebaseerd op haar ervaring dat hoogbegaafde kinderen pas gaan leren en ontwikkelen, als ze gelukkig zijn. Daarvoor is kennis en begrip van de levensbehoefte van hoogbegaafde kinderen nodig. Om haar visie te verduidelijken, gebruikt de auteur veel praktijkvoorbeelden en geeft ze tips die zowel thuis, op school als op de kinderopvang toepasbaar zijn. Dit boek is een handreiking aan iedereen die geinteresseerd is in hoogbegaafde kinderen. Bovenal is het een ode aan de kinderen die de auteur de afgelopen jaren heeft mogen zien opbloeien in haar plusgroepen. 

    21,95
 

Praise & Growth Mindset