slimwinkeltje.nl
 

Slim ontworpen - Jong Talent

  • Poppenhuis

    Poppenhuis
    voor therapeutisch gebruik

    Het afgebeelde poppenhuis voldoet aan
    criteria die Eveline Groothoff noemt in haar boek ‘Spel in psychotherapie’. Zo
    heeft het poppenhuis een gesloten achterwand en trappen die zijn te
    verwijderen. Er zijn verder een voordeur en een kelder toegevoegd.

    Materiaal: MDF, blank gelakt. breedte: 90
    cm, hoogte: 110 cm, diepte: 50 cm

    Het poppenhuis is te bestellen bij Peter
    Snijders Interieurbouw in Ubbergen.

    Peter Snijders is als GZ-psycholoog
    werkzaam, o.a. in het Leonardo-onderwijs te Venlo. Naast dit werk maakt hij in
    deeltijd meubels.

    Kostprijs in deze vorm: € 745,= Andere
    uitvoeringen zijn mogelijk.


     Contact: plwsnijders@gmail.com

     

     

    745,00
  • Leervaardighedenspel - Bureau Talent - Joost de MaarĂ©

    Het leervaardighedenspel is een spel dat leerlingen kan helpen bij het verbeteren van hun leervaardigheden. Door het spel te spelen ontdekken leerlingen welke leervaardigheden ze al ontwikkeld hebben en welke leervaardigheden ze nog moeten versterken. De leerlingen kiezen zelf aan welke vaardigheden ze gaan werken. De begeleider helpt ze bij het SMART maken van de voornemens.

    Het spel is ontwikkeld door Joost de Maare en leerlingen van het Utrechts Stedelijk Gymnasium.  

    Gebrek aan leervaardigheden: bijlage bij het Leervaardighedenspel

    Door het spelen van het leervaardighedenspel krijgen leerlingen zicht op vaardigheden die ze beheersen en vaardigheden die ze willen aanleren. Deze bijlage is bedoeld als hulpmiddel voor de begeleider. Het geeft de begeleider handvatten om te herkennen aan welke leervaardigheid het schort en het helpt bij het stellen van de juiste vragen.

    Belangrijk is het volgende uitgangspunt:

    Uitgangspunt: geef de leerlingen geen tips, maar laat ze zelf een oplossing voor hun leerprobleem bedenken.

    Toelichting op het Leervaardighedenspel

    Om in een leerling-gesprek of in een mentorles aandacht te besteden aan leervaardigheden, is het vaardighedenspel ontwikkeld.

    Werkwijze:

    Leg de kaartjes uit op tafel. Vraag de leerling(en):

    *Kies een paar kaartjes uit met vaardigheden waar je goed in bent, die je helpen je

    schoolwerk goed te doen. Leg uit.
    De leerling noteert deze vaardigheden. (zie werkblad)

    *Kies nu eens de vaardigheden uit waarvan je wel wat meer zou willen hebben, waar je

    niet zo goed in bent. Leg uit.
    De leerling geeft nu aan dat hij een probleem heeft en wat het probleem is. Dan kan hij ook geholpen worden.
    Als deze vaardigheden sterker worden zou dat een positieve invloed hebben op je schoolprestaties?

    *Kies uit de leervaardigheden die je wilt versterken nu één of twee vaardigheden uit waar je de komende periode aan gaat werken.
    Wat ga je daarvoor doen, hoe ga je dat doen, wanneer. Vul nu het werkblad in.

    (NB. Stel de vragen om het plan van aanpak “SMART” te maken:

    Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) De leerling noteert de afspraak zo precies mogelijk.

    Reflectie en evaluatie:
    Na twee weken: bespreek wat de leerling al gedaan heeft en hoe dat beviel. Welk cijfer geef je jezelf nu voor de vaardigheden? Stel indien nodig het plan bij.




    19,95
  • Kubus - De curvy copter cubic

    Niet op voorraad!

    Het ontwerp alleen al is bijzonder. Ga jij de uitdaging aan om deze kubus te veranderen en dan weer in de oorspronkelijke staat terug te brengen?

    Nu ook in de zwarte versie! 

    16,00
  • Kubus - 4x4x6 cubic

    De kubus van Rubic kent natuurlijk iedereen.

    Deze kubus daagt je uit tot nadenken!

     

    28,00
 

4x4x6 by Tom , review