slimwinkeltje.nl
 

Slimme Spellen

  • Jongleerballen

    Waarom is jongleren nu zo goed voor onze hersenen? Wel, dat komt omdat de rechterkant van ons lichaam door de linkerkant van onze hersenen wordt aangestuurd en omgekeerd. Als je bijvoorbeeld met je rechterhand een beweging maakt, zal het je linker hersenhelft zijn dat aanstuurt. En zet je je linkervoet vooruit, is het je rechter hersenhelft die je zenuwen en spieren prikkelt. Als je jongleert, maak je met je rechter- en linkerarm dezelfde bewegingen. Om deze ritmische en gespiegelde bewegingen goed te kunnen uitvoeren moeten je linker en rechter hersenhelft dezelfde signalen uitsturen én moeten ze samenwerken. Je rechter hersenhelft wordt dus wat meer gestimuleerd zodat je twee hersenhelften even hard werken. En er ontstaat een soort communicatie tussen je twee hersenhelften. Dat zorgt voor een optimaal gebruik van je hersenen waar je het effect nog een tijdje van kan voelen. Jongleren is dus ideaal als korte pauze tijdens het studeren of werken. Want je zorgt ervoor dat je twee hersenhelften weer wat beter samen kunnen werken. En dat zorgt voor de optimale combinatie van logica en gevoel, analyse en synthese, structuur en creativiteit.
    7,99
  • Machiavelli

    De pokerface blijkt een machtig wapen in de zucht naar goud. Dit spannende spel speelt zich af in het Toscane van de renaissance. Acht prominente - en minder prominente- lieden trachten om zoveel mogelijk gebouwen in hun bezit te krijgen. Nu ben je een hebberige dief, dan weer de schijnheilige prediker, of een koopman zonder scrupules. Spannend kaartspel, waarin de spelers elke beurt in de huid van een ander karakter kruipen. Omdat het kiezen van deze personen in het geheim gebeurt, staan de spelers regelmatig voor verrassingen. Er zijn 8 karakters in het spel, waaronder bijvoorbeeld een moordenaar, een dief, een priester en een bouwmeester. Aan het begin van een ronde geven de spelers de karakterkaarten door en kiest iedereen er steeds ��n. Als iedereen een karakter heeft, begint de ronde en komen de karakters in een vaste volgorde aan de beurt. Als je aan de beurt bent, mag je inkomen nemen of een nieuwe gebouwenkaart kiezen (je begint het spel met 4 gebouwen in je hand). Daarna mag je nog een gebouw uit je hand voor je neerleggen als je dat kunt betalen. Daarnaast mag je de functie van jouw karakter uitvoeren. Zo kan een moordenaar een ander karakter voor deze ronde uitsluiten, de koopman krijgt extra geld en de bouwmeester mag 3 gebouwen neerleggen in plaats van 1. Alle gebouwen zijn zoveel punten waard als de kosten ervan. Verder kun je bonuspunten verdienen als je als eerste 8 gebouwen hebt en voor het sparen van gebouwen van verschillende kleuren. Wie aan het einde van het spel de meeste punten heeft, wint! 

    15,95
  • Rotaspel

    Kraak de taalcode! Logisch redenerend leren lezen! Voor kinderen die uit zichzelf leren lezen of starten met leren lezen! Dit spel is door een professional op dit vakgebied ontwikkeld en leert kinderen op een speelse wijze voor te bereiden op het leren lezen. Dit door eenvoudige woorden voortdurend en in vele varianten met elkaar te vergelijken. Vrij snel ontdekken beginnende lezertjes dan dat datgene wat in verschillende woorden gelijk klinkt, ook hetzelfde letterteken heeft. En ook het omgekeerde geldt: wat met dezelfde letter geschreven wordt, klinkt eveneens gelijk. Zo begrijpen kinderen veel gemakkelijker hoe het lezen in elkaar zit. Geen zorg meer over hoe te begeleiden als uw kind uit zichzelf wil leren lezen, met deze methode kan dit op een speelse en verantwoorde manier gebeuren. Het rotaspel is niet methode gebonden en kan dus prima vooraf aan de methode veilig leren lezen worden gebruikt. Kijkt u voor meer uitleg en de didactische onderbouwing op www.rotaspel.be Het Rotaspel is een zelfcorrigerend vraag- en antwoordspel dat kinderen wil helpen bij het voorbereidende lezen zodat ze het op een goede manier aanleren. De vijf verschillende speelboekjes zijn bij de prijs inbegrepen. Alleen het werkboekje is een extraatje van 5 euro.

    Als een kind in de school de vijf boekjes invult, kan het volgende kind deze vijf boekjes niet meer gebruiken. Daarom kun je het best in de klas af spreken dat kinderen niet in de vijf boekjes, die bij het spel horen, schrijven. In plaats daarvan krijgt ieder kind een persoonlijk werkboekje dat alle bladzijden bevat, en alleen die, uit de vijf werkboekjes waarop iets moet ingevuld worden. Het werkboekje bevat niet de speelbladen. Voor ouders is het niet nodig om extra werkboekjes aan te schaffen, tenzij er meerdere kinderen met het rotaspel willen spelen, dan koop je voor elk kind nog een werkboekje.
    Kortom: de vijf boekjes bij het spel kunnen moeilijk
    afzonderlijk aangeboden worden. Het werkboekje wel.

    39,00
  • Castle Garden

    Met Castle Garden kunnen de hersens pas echt worden uitgetest als het gaat om denkvermogen en het opzoeken van de grenzen van je tegenspelers! Castle Garden heeft nog veel meer te bieden dan schaken en wordt daarom door schakers wel "schaken XXL" genoemd. Het gaat in dit spel vooral om strategie en tactiek. 

    39,95
  • Kleuren kapers

    Tactisch spel, waarin meer verborgen zit dan je op het eerste gezicht zou vermoeden. Het mengen van de dobbelsteenkleuren, het bepalen van je pion positie aan het einde van je beurt, het slim bieden (of bluffen), het tactisch laten liggen van bepaalde dobbelsteenkleuren, het slim omgaan met je geld en de volgorde van de kleuren die je verzameld zijn allemaal van invloed op of je het spel kunt winnen. Hoe vaker je dit speelt, hoe meer mogelijkheden je begint te zien.

    17,50
  • Treasure Hunt

    Zorg dat je als eerste je missie hebt volbracht. Dit doe je door met je explorers naar coordinaten te lopen en treasures te verzamelen. Maar pas op voor andere explorers! Zij kunnen je aardig dwarsbomen....

    29,95
 

online speluitleg van het Dorp