slimwinkeltje.nl
 

Slim materiaal voor Scholen

  • Van examenvrees naar examenfeest - Kim Oonk - boek incl werkboek

    Elk jaar gaan ruim 200.000 leerlingen op examen in Nederland. Ruim een kwart bouwt rondom dat examen een vervelende spanning op. De angst heeft soms verregaande gevolgen voor de resultaten. Leerlingen met voldoende kennisniveau zakken dan tegen alle verwachtingen in. In het boek ‘Van examenvrees tot examenfeest’ geeft Kim Oonk een mooi inzicht over examenvrees. Het is in veel gevallen namelijk een irreële angst. Het ontbreekt aan daadwerkelijk gevaar. Zo werkt het ook bij angst voor spinnen. Schrok u van de cover? Kan die cover bijten? Loopt u een risico? Nee, de spin is een ongevaarlijk wezen. Op papier, maar ook in het echt. Examens zijn ook ongevaarlijk voor de mens. Er is geen dreiging, maar een kans. Een kans op een examenfeest. Dit boek helpt docenten, trainers, ouders en leerlingen de kans op dat feest te vergroten.

    Het boek wordt geleverd inclusief een werkboek met praktische opdrachten.

    23,95
  • Hoogsensitieve leerlingen - Susanne Nieuwenbroek

    Hoogsensitieve kinderen zijn bijzondere leerlingen, in de goede zin des woords. Ze worden geboren met een sterk ontwikkeld zenuwstelsel, dat soms zorgt voor problemen, maar ook voor een heel intense belevingswereld. Bij een (te) grote hoeveelheid prikkels vervallen hoogsensitieve leerlingen makkelijk in negatief gedrag of ze trekken zich terug en worden als verlegen of faalangstig bestempeld. De school is een omgeving met ontzettend veel impulsen, waar een leerling makkelijk overprikkeld raakt.

    14,50
  • Beelddenken - visueel leren en werken - Marion van de Coolwijk

    Een compleet overzicht van de theorie, praktijk en historie van het beelddenken. Met unieke werkvormen, technieken, adviezen en tips voor ouders en docenten. Behorend bij de visuele LEREN LEREN Methode.

    Wat is beelddenken en welke invloed heeft dit visuele denken op ons dagelijks leven? Hoe kun je de talige school met visuele handvatten toch succesvol doorlopen? Met dit boek hoopt de auteur meer begrip te kweken voor wat beelddenken werkelijk inhoudt en inzicht te geven over waar de kansen liggen voor mens en maatschappij.

    19,95
  • Kinderen en sociale vaardigheden - Anne Kooijman met kwartetspel

    Hoe leer je kinderen gezellig om te gaan met leeftijdsgenoten terwijl ze voor zichzelf en anderen durven op te komen?

    Dit boek geeft ouders informatie over sociale vaardigheden en hoe ze hun kinderen daarbij kunnen stimuleren. Tijdens het lezen kunnen de kinderen met het sociale-vaardigheden-kwartetspel "De Coole Kikker" spelen. De hoofdstukken in het boek volgens de thema's van het kwartet waarbij steeds een toelichting wordt gegeven op de situatie, met tips voor ouders om hun kinderen te helpen Coole Kikkers te worden! Het kwartetspel leidt bij de kinderen vaak tot vruchtbare discussies over het oplossen van diverse moeilijke situaties.

    Kortom, een boek voor ouders met kinderen de steun kunnen gebruiken zodat ze sociaal beter funtioneren. Inclusief het Coole Kikker Kwartet.

    30,00
  • Het grote Vooruitwerklabboek - deel2 - Els Schrover

    Nog maar 2 beschikbaar.

    Lessen voor verrijking.

    Deel 2 bevat 15 lessen en bouwt voort op de basisvaardigheden van de reeks: analytisch, creatief en praktisch denken. Bovendien leren de kinderen meer over 'hersenen en leren', en waarom juist moeilijk leerwerk goed en nodig is.

    115,00
  • Het grote doeboek - voor nieuwsgierige kinderen van 2-6 jaar

    Het boek is niet op voorraad, maar wij bestellen hem graag voor u. 

    Kinderen van alle leeftijden zijn leergierig en willen graag de wereld om zich heen ontdekken. Zelfs heel jonge kinderen vinden het geweldig om dingen uit te proberen en zijn trots om te laten zien wat ze al kunnen en weten. Met dit boek kunt u uw kind aanmoedigen om op ontdekking te gaan en zijn interesse aanwakkeren. De spelletjes en experimenten in dit boek zijn onderverdeeld in drie hoofdstukken: voor kinderen van 2-3 jaar, van 3-4 jaar en van 4-6 jaar. Elk hoofdstuk behandelt een aantal thema's, zoals planten, dieren, het weer, kleuren en geluiden. Met de experimenten en activiteiten in dit boek leert uw kind zijn aandacht bij iets te houden, worden het waarnemingsvermogen en de motoriek gestimuleerd en de woordenschat uitgebreid. Een boeiend boek voor nieuwsgierige kinderen!

     

     

    19,95
  • Hulpwaaier Hoogbegaafdheid - tips en strategieën bij de hand - Jessica van der Spek

     

    Nieuw!

    Op veler verzoek is de Hulpwaaier Hoogbegaafdheid ontwikkeld die als naslagwerk kan dienen op school, in de begeleiding, maar ook thuis.
    In overzichtelijke secties komen onderwerpen aan de orde als kenmerken van hoogbegaafdheid, consequenties van hoogbegaafdheid in het algemeen, en specifiek voor de diverse schoolomgevingen ((s)bo en vo), belonen en straffen, strategieën, overeenkomst en verschillen met ADHD en ASS en wat hoogbegaafdheid betekent op een volwassen leeftijd.
    Zoals in alle hulpwaaiers, worden ook nu weer tips en adviezen gegeven voor de praktijk en aanbevelingen om verder te lezen voor verdieping.

    14,95
  • Vlinder - Miriam Bruijstens


    Vlinder is stoer, Vlinder is lief, Vlinder is druk, Vlinder is enthousiast en o ja, Vlinder is geen paard.
    Vlinder is een meisje. Ze gaat naar school, naar opa en oma, viert haar verjaardag en Kerstmis net als alle andere kinderen. Toch is Vlinder een beetje anders dan de kinderen uit haar klas. Vlinder is namelijk snel afgeleid door haar ADHD. Dat betekent dat ze zich niet zo goed kan concentreren, dat ze een beetje druk is en soms verschrikkelijk druk en dat ze de wereld om zich heen niet altijd begrijpt. Dat geeft niets. Want Vlinder is ook creatief, slim, vrolijk en spontaan en daardoor gebeurt er altijd wel wat. Vlinder is uniek. Vlinder is Vlinder.
    Vlinder gaat over een avontuurlijk meisje. Het is een boek om te lachen en soms ook een beetje te huilen. Vlinder is vooral een boek om lekker te lezen.
    De prachtige illustraties in Vlinder zijn gemaakt door Martine Verstraete.

    14,95
  • Je kunt het - Jessica van der Spek

    De oorzaak en aanpak van faalangst ligt bij hoogbegaafde kinderen net even anders dan bij andere kinderen. In deze uitgave wordt eerst uitgelegd hoe faalangst bij deze kinderen ontstaat. Vervolgens zijn er praktische tips en adviezen voor in de klas en thuis, om de kinderen te begeleiden en beter te motiveren, en hen te helpen anders te leren denken. Ook wordt aangegeven wat je vooral níet moet doen.
    ‘Je kunt het! is een duidelijk en overzichtelijk boekje voor ouders, leerkrachten, orthopedagogen en psychologen, dat het verband uitlegt tussen hoogbegaafdheid en faalangst.

     

     

    12,95
  • Lodewijk, het lieve beestje - Lidy Sibon

    Door een ervaren kleuterleraar gelezen en als heel goed bevonden om mee te werken in de klas! Lodewijk is een prentenboek voor kleuters met daarin vragen en verwerkingsopdrachten. Het boek heeft als centraal thema: de basisgevoelens herkennen bij zichzelf en anderen. Dit boek is ook bruikbaar voor oudere kinderen met autisme.

    27,75
  • Breinwijzer - John Cliteur

    Er zijn veel boeken over de werking van het brein en er zijn minstens zoveel boeken over technieken en modellen die je helpen om slimmer te werken. Dit boek knoopt die twee werelden aan elkaar.

    Wij lopen rond met het brein van een jager/verzamelaar in een school- en werkomgeving. Het brein is helemaal niet gemaakt om mail te lezen, examens te maken en rapporten te schrijven. Breinwijzer geeft je een zet in de rug om dergelijke 'hersenvreemde' taken slimmer aan te pakken. Je krijgt inzicht in de werking van het brein, je maakt kennis met negen breinversnellers die je kunt zien als legale doping voor je brein en je leert diverse technieken die je helpen om overeind te blijven in de huidige wereld die wordt geregeerd door informatie.

    Na het lezen van dit boek begrijp je jezelf en anderen beter, kun je beter ontspannen, stress vermijden, je geheugen optimaal gebruiken, (veel) sneller lezen, makkelijker spreken in het openbaar, beter onthouden en slimmer omgaan met de informatie die je bereikt.

    Je leven wordt hierdoor eenvoudiger en leuker!


    Recensie(s)

    Iedereen zou graag zijn geheugen verbeteren, sneller kunnen lezen, efficiënter kunnen werken, vergaderen en ontspannen: kortom, de functies van de hersenen verbeteren. Dit soort hersentrainingen wordt vaak als trainingen, workshops al dan niet samen met een boek aangeboden. Zo is dit boek een onderdeel van het Purple Monkey Breinonderwijs. Het boek kan ook zelfstandig gelezen worden. Na een ruime inleiding over het functioneren van de hersenen allerlei tips, overwegingen en technieken om het dagelijks functioneren te verbeteren. De auteur schrijft vlot en haalt overal voorbeelden en ideeën vandaan, rijp en groen. In zijn totaliteit echter een nuttig, goed leesbaar boek waar iedereen wat in kan vinden om zijn functioneren te verbeteren en efficiënter in kortere tijd te kunnen werken of studeren. Aantrekkelijk vormgegeven met veel foto's en figuren in kleur. Met een literatuuroverzicht en register. M.A.M. Bomhof, neuroloog-psychiater

    34,50
  • Is het voor een cijfer - Tijl Koenderink & Roland Louwerse

    Is het voor een cijfer? geeft het antwoord op de vraag die alle onderwijskundigen tot nu toe niet konden beantwoorden: wat motiveert een kind op school? Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen. Het einde van de zesjescultuur is in zicht!

    Als bijna-dropout op school vond Tijl Koenderink (*1981) toch het juiste spoor om zowel zijn gymnasiumdiploma te halen als met extra buitenschoolse activiteiten bezig te zijn. Als trainer heeft hij honderden scholen bezocht om leerkrachten te trainen en best practices te verzamelen van de beste leraren van Nederland. Dit boek bevat de vruchten van al deze inspanningen.

    Roland Louwerse (1970) is classicus en schrijver, en sinds 1995 als docent klassieke talen werkzaam in Den Haag en Rijswijk. Sinds 2011 is hij als trainer en senior adviseur VO verbonden aan Novilo. Met Tijl Koenderink schreef hij eerder het handboek De 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen.

    Reacties op het eerste boek van Novilo: de 7 uitdagingen
    Ruth Van de Wal-Verwoert: Dit boek geeft leerkrachten eindelijk alle praktische handvatten om deze groep kwetsbare kinderen ruimte en begrip te laten ervaren, zodat zij een eerlijke kans krijgen in het onderwijs!

    Elly Veenman Zee: Een handvat voor leerkrachten die in overvolle klassen met grote verschillen in behoeftes van leerlingen op deze manier goed onderwijs kunnen verzorgen.

    24,95
  • Poppenhuis

    Poppenhuis
    voor therapeutisch gebruik

    Het afgebeelde poppenhuis voldoet aan
    criteria die Eveline Groothoff noemt in haar boek ‘Spel in psychotherapie’. Zo
    heeft het poppenhuis een gesloten achterwand en trappen die zijn te
    verwijderen. Er zijn verder een voordeur en een kelder toegevoegd.

    Materiaal: MDF, blank gelakt. breedte: 90
    cm, hoogte: 110 cm, diepte: 50 cm

    Het poppenhuis is te bestellen bij Peter
    Snijders Interieurbouw in Ubbergen.

    Peter Snijders is als GZ-psycholoog
    werkzaam, o.a. in het Leonardo-onderwijs te Venlo. Naast dit werk maakt hij in
    deeltijd meubels.

    Kostprijs in deze vorm: € 745,= Andere
    uitvoeringen zijn mogelijk.


     Contact: plwsnijders@gmail.com

     

     

    745,00
  • Dyslexie en moderne vreemde talen - Wim Tops & Gitte Boons

    Nog maar 1 op voorraad.

    Het leren van moderne vreemde talen op de lagere en de middelbare school is voor leerlingen met dyslexie vaak een grote uitdaging. Met dit boek willen de auteurs handvatten aanreiken voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie bij de vakken Frans en Engels.

    De auteurs schetsen een actuele wetenschappelijke stand van zaken over dyslexie en tweedetaalverwerving. Vanuit de praktijk vullen ze dit aan met veel concrete tips en heldere adviezen over de instructie, de remediëring en de evaluatie van lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden in moderne vreemde talen. Er wordt ook dieper ingegaan op hulpmiddelen en onderwijsmaatregelen die een steun kunnen zijn voor leerlingen met dyslexie om vlotter moderne vreemde talen aan te leren.

    Met een persoonlijke code kunnen de voorgestelde kaarten en stappenplannen gedownload worden via dl.garant-uitgevers.eu.

    Over de auteur(s):
    Wim Tops is romanist en neurolinguïst. Hij werkte verschillende jaren als leerkracht Frans in het secundair onderwijs. Momenteel werkt hij als wetenschappelijk onderzoeker bij Code, het expertisecentrum van Thomas More en als coördinator van De Kronkel, een multidisciplinair centrum voor diagnostiek en begeleiding van kinderen en jongeren met leer- en ontwikkelingsstoornissen.

    Gitte Boons is bachelor lager onderwijs met een aanvullende opleiding voor het buitengewoon onderwijs. Zij geeft les aan leerlingen met leerstoornissen (type 8) in Ritmica, een school voor buitengewoon basisonderwijs.

    24,95
  • Mijn Kids'Skills - vaardighedenboek - Ben Furman

    Iedereen mist wel enkele vaardigheden, of zou ergens beter in willen worden.

     

    Met behulp van Mijn Kid's Skills Vaardighedenboek wordt het leren van die vaardigheden voor jou leuk. Je beslist zelf over veel details van het proces en wordt gesteund door belangrijke personen in je leven.

    Aan het eind, als drie nieuwe vaardigheden zijn geleerd, ben je Kid's Skills specialist. Je kunt dan het formulier in dit boek invullen en opsturen, waarna je een certificaat ontvangt.

    Voorin het boek wordt uitgelegd hoe je met dit vaardighedenboek aan de slag kunt gaan. Achterin staat een korte uitleg voor volwassenen.

    Kid's Skills is een speelse methode voor het oplossen van problemen bij kinderen. Centraal staat hierbij het idee dat vrijwel alle problemen kunnen worden gezien als vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden.

    Door Kid's Skills is het niet meer probleemgericht maar oplossingsgericht.

     

    10,00
  • Leervaardighedenspel - Bureau Talent - Joost de Maaré

    Het leervaardighedenspel is een spel dat leerlingen kan helpen bij het verbeteren van hun leervaardigheden. Door het spel te spelen ontdekken leerlingen welke leervaardigheden ze al ontwikkeld hebben en welke leervaardigheden ze nog moeten versterken. De leerlingen kiezen zelf aan welke vaardigheden ze gaan werken. De begeleider helpt ze bij het SMART maken van de voornemens.

    Het spel is ontwikkeld door Joost de Maare en leerlingen van het Utrechts Stedelijk Gymnasium.  

    Gebrek aan leervaardigheden: bijlage bij het Leervaardighedenspel

    Door het spelen van het leervaardighedenspel krijgen leerlingen zicht op vaardigheden die ze beheersen en vaardigheden die ze willen aanleren. Deze bijlage is bedoeld als hulpmiddel voor de begeleider. Het geeft de begeleider handvatten om te herkennen aan welke leervaardigheid het schort en het helpt bij het stellen van de juiste vragen.

    Belangrijk is het volgende uitgangspunt:

    Uitgangspunt: geef de leerlingen geen tips, maar laat ze zelf een oplossing voor hun leerprobleem bedenken.

    Toelichting op het Leervaardighedenspel

    Om in een leerling-gesprek of in een mentorles aandacht te besteden aan leervaardigheden, is het vaardighedenspel ontwikkeld.

    Werkwijze:

    Leg de kaartjes uit op tafel. Vraag de leerling(en):

    *Kies een paar kaartjes uit met vaardigheden waar je goed in bent, die je helpen je

    schoolwerk goed te doen. Leg uit.
    De leerling noteert deze vaardigheden. (zie werkblad)

    *Kies nu eens de vaardigheden uit waarvan je wel wat meer zou willen hebben, waar je

    niet zo goed in bent. Leg uit.
    De leerling geeft nu aan dat hij een probleem heeft en wat het probleem is. Dan kan hij ook geholpen worden.
    Als deze vaardigheden sterker worden zou dat een positieve invloed hebben op je schoolprestaties?

    *Kies uit de leervaardigheden die je wilt versterken nu één of twee vaardigheden uit waar je de komende periode aan gaat werken.
    Wat ga je daarvoor doen, hoe ga je dat doen, wanneer. Vul nu het werkblad in.

    (NB. Stel de vragen om het plan van aanpak “SMART” te maken:

    Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) De leerling noteert de afspraak zo precies mogelijk.

    Reflectie en evaluatie:
    Na twee weken: bespreek wat de leerling al gedaan heeft en hoe dat beviel. Welk cijfer geef je jezelf nu voor de vaardigheden? Stel indien nodig het plan bij.


    voorraad: 8 stuks

    19,95
  • Plustaak Taal, Taal & Lezen & Lezen

    Plustaak Taal & Lezen, Taal, Lezen d� lees- en taaluitdaging voor de betere leerlingen Voor de meest pientere en snelle kinderen van groep 3 t/m 8. Leuke, prikkelende en zinvolle opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken. Niet vooruitlopend op de leerstof. Snel bestellen Algemene informatie Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste leerlingen van elke groep. Deze pientere en snelle leerlingen kunnen vaak wel wat extra werk gebruiken en hebben meer uitdaging nodig. De opdrachten in Plustaak lopen n�et vooruit op de leerstof, maar bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. De werkboekjes staan vol leuke gevarieerde opdrachten, die juist voor deze kinderen een uitdaging zijn. Plustaak kan naast iedere methode worden gebruikt. Kinderen kunnen met Plustaak zelfstandig aan de slag. Kenmerken Opbouw Voor de kinderen in groep 3 en 4 begint Plustaak met werkboekjes waarin taal en lezen worden gecombineerd. In deze boekjes is de schrijfmotoriek van ondergeschikt belang. De nadruk ligt op taal en lezen. Vanaf groep 5 wordt dit gesplitst in de vakgebieden taal, en begrijpend en studerend lezen. De werkboeken bevatten elk 16 tot 40 taken met verschillende opdrachten per taak. Niet vooruitlopend op de leerstof Voor de betere leerlingen is het belangrijk dat ze niet los van de methode vooruit gaan lopen op de leerstof. Dit zorgt in een later stadium voor verveling en daarmee verplaats je het probleem. Plustaak biedt verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. Met andere leerstof en andersoortige opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken Met Plustaak kunnen kinderen zelfstandig aan de slag. Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk zelf controleren. Toch is het goed om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en af en toe een opdracht door te spreken. Hiermee kunt u het leereffect en de motivatie van de kinderen extra versterken. Plustaak is dus ook geschikt om structureel wat meer aandacht te besteden aan deze, soms vergeten, leerlingen. Differentiatie De werkboekjes van Plustaak zijn steeds per 2 leerjaren gekoppeld, en kunnen zo flexibel worden gebruikt. Zo is werkboekje 4/5 is bestemd voor groep 4, met een uitloop naar de eerste helft van groep 5. De opdrachten lopen namelijk steeds verder op in moeilijkheidsgraad. Op die manier kunnen ook de betere leerlingen in hun eigen tempo en op eigen niveau aan de slag. Toetsing en evaluatie Kinderen kunnen met Plustaak helemaal zelfstandig aan de slag. Met de antwoordenboekjes kijken ze zelfstandig de opdrachten na. Toch blijft het zeer belangrijk om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en opdrachten door te spreken. Hiermee kunt u het leereffect en de motivatie van de kinderen extra versterken.

    45,00
  • Plustaak Rekenen

    Plustaak Rekenen Nieuw d� rekenuitdaging voor de betere leerlingen Plustaak Rekenen verschijnt in twee fasen. Serie A met de boekjes 2 t/m 8 in januari 2013 (handleidingen in april 2013), serie B met de overlappende boekjes 2/3 t/m 8+ later in 2013. Voor de meest pientere en snelle kinderen van groep 2 t/m 8. Leuke, prikkelende en zinvolle opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken. Niet vooruitlopend op de leerstof. Snel bestellen Algemene informatie Voor de meest pientere en snelle leerlingen Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste rekenaars van elke groep. Deze pientere en snelle leerlingen kunnen vaak wel wat extra werk gebruiken en hebben meer uitdaging nodig. De opdrachten in Plustaak lopen n�et vooruit op de leerstof, maar bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. Plustaak kan naast iedere methode worden ingezet. Uitdagende opdrachten Een werkboek bevat 32 leuke gevarieerde taken met verschillende opdrachten per taak. Een taak bestaat uit een basisopdracht met een aantal variaties daarop. De opdrachten binnen de taak worden steeds moeilijker. Gemiddeld doen de kinderen een half uur over ��n taak. Plustaak Rekenen is er voor de groepen 2 t/m 8. Niet vooruitlopend op de leerstof Voor de betere leerlingen is het belangrijk dat ze niet los van de methode vooruit gaan lopen op de leerstof. Dit zorgt in een later stadium voor verveling en daarmee verplaats je het probleem. Plustaak biedt een verbreding en verrijking van het aanbod in de methoden, met andere leerstof en andersoortige opdrachten. Kenmerken Zeer geschikt voor zelfstandig werken Met Plustaak kunnen kinderen zelfstandig aan de slag. Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk zelf controleren. Toch is het goed om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en opdrachten door te spreken. Dit houdt de leerlingen gemotiveerd en het leereffect neemt toe. Beknopte handleidingen Plustaak Rekenen Nieuw biedt naast het antwoordenboekje voor zelfstandig nakijken ook een beknopte handleiding per werkboekje. In deze handleiding vindt u de domeinen en doelen per taak, een toelichting van de opgaven en suggesties voor begeleiding, nabespreking en extra opdrachten. Sluit aan op de criteria voor verrijkingsmateriaal van het SLO SLO stelt het volgende: Het aanbieden van aanvullende leerstof is alleen zinvol wanneer deze leerstof aan bepaalde criteria voldoet. Plustaak Rekenen Nieuw voldoet aan de door SLO gestelde criteria, zoals: een beroep doen op creativiteit, een hoog abstractieniveau, een hoge mate van complexiteit, een beroep doen op de zelfstandigheid van de leerling, etc. Differentiatie Differentiatie tussen betere leerlingen Ook tussen betere leerlingen bestaan verschillen. De overlappende boekjes van Plustaak bieden nog meer mogelijkheid tot differentiatie. Zo kan een plusleerling uit groep 7 met werkboek 6/7,7 of 7/8 aan de slag. Daarnaast lopen de opdrachten in ieder boekje op in moeilijkheid. Bovendien biedt de handleiding suggesties voor een extra opdracht voor leerlingen die altijd snel klaar zijn. Toetsing en evaluatie Kinderen kunnen met Plustaak helemaal zelfstandig aan de slag. Met de antwoordenboekjes kunnen ze zelf de opdrachten nakijken. Toch is het goed om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en af en toe een opdracht door te spreken. In de handleiding vindt u suggesties voor begeleiding en nabespreking. Zo blijft u op de hoogte van het werk en de vooruitgang van uw leerlingen. 

    129,50
  • Plustaak Wereldorientatie

    De uitdaging op het gebied van wereldori�ntatie voor de betere leerlingen. Het materiaal Plustaak Wereldori�ntatie is beschikbaar voor de groepen 5 t/m 8. De leerlingboeken bevatten 32 taken met verschillende opdrachten per taak. In tegenstelling tot de andere Plustaken is Plustaak Wereldorientatie geen verbruiksmateriaal, u hoeft dit materiaal maar een keer aan te schaffen. De leerlingboeken staan vol met prachtige kleurige afbeeldingen en foto's die de opdrachten ondersteunen. Niet vooruitlopend op de leerstof Voor de betere leerlingen is het belangrijk dat ze niet los van de methode vooruit gaan lopen op de leerstof. Dit zorgt in een later stadium voor verveling en daarmee verplaats je het probleem. De opdrachten in Plustaak zijn zeer divers en bieden verbreding en verrijking met andere leerstof en andersoortige opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken Met Plustaak kunnen de kinderen zelfstandig aan de slag. Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk zelf controleren. Plustaak is ook geschikt om structureel wat meer aandacht te besteden aan deze, soms vergeten, leerlingen. Voorbespreken, nakijken, feedback geven en beoordelen blijft erg belangrijk voor het leerproces.

    252,50
  • Tridio - What's next?

    Verbeter je ruimtelijk inzicht met deze unieke spellen. Een leuke breinbreker voor jonge kinderen. In de succesvolle reeks Tridio brengen we het nieuwe puzzel/spel: Tridio, What's next? Met magnetische foamstukken (driehoeken en ruiten) in 3 kleuren ontdekken kinderen spelenderwijs patronen in logische reeksen en trainen zo IQ-vaardigheden. Er zijn in totaal 48 opdrachten in 3 categorieen: groei, rotatie en reeksen. De opdrachten zijn verdeeld in 3 boekjes zodat er meerdere kinderen tegelijkertijd kunnen spelen. Tridio, What's next? is voor 1 tot 3 spelers vanaf 4 jaar. Tridio is een unieke spelmethode om het ruimtelijk inzicht van kinderen te vergroten.

    24,95
 

The seven habits of highly effective teens