slimwinkeltje.nl
 

Slim materiaal voor Scholen

  • Je kunt het - Jessica van der Spek

    De oorzaak en aanpak van faalangst ligt bij hoogbegaafde kinderen net even anders dan bij andere kinderen. In deze uitgave wordt eerst uitgelegd hoe faalangst bij deze kinderen ontstaat. Vervolgens zijn er praktische tips en adviezen voor in de klas en thuis, om de kinderen te begeleiden en beter te motiveren, en hen te helpen anders te leren denken. Ook wordt aangegeven wat je vooral níet moet doen.
    ‘Je kunt het! is een duidelijk en overzichtelijk boekje voor ouders, leerkrachten, orthopedagogen en psychologen, dat het verband uitlegt tussen hoogbegaafdheid en faalangst.

     

    samen met Ik kan het! Aanbieding voor 19,95.

    12,95
  • Lodewijk, het lieve beestje - Lidy Sibon

    Door een ervaren kleuterleraar gelezen en als heel goed bevonden om mee te werken in de klas! Lodewijk is een prentenboek voor kleuters met daarin vragen en verwerkingsopdrachten. Het boek heeft als centraal thema: de basisgevoelens herkennen bij zichzelf en anderen. Dit boek is ook bruikbaar voor oudere kinderen met autisme.

    27,75
  • Breinwijzer - John Cliteur

    Er zijn veel boeken over de werking van het brein en er zijn minstens zoveel boeken over technieken en modellen die je helpen om slimmer te werken. Dit boek knoopt die twee werelden aan elkaar.

    Wij lopen rond met het brein van een jager/verzamelaar in een school- en werkomgeving. Het brein is helemaal niet gemaakt om mail te lezen, examens te maken en rapporten te schrijven. Breinwijzer geeft je een zet in de rug om dergelijke 'hersenvreemde' taken slimmer aan te pakken. Je krijgt inzicht in de werking van het brein, je maakt kennis met negen breinversnellers die je kunt zien als legale doping voor je brein en je leert diverse technieken die je helpen om overeind te blijven in de huidige wereld die wordt geregeerd door informatie.

    Na het lezen van dit boek begrijp je jezelf en anderen beter, kun je beter ontspannen, stress vermijden, je geheugen optimaal gebruiken, (veel) sneller lezen, makkelijker spreken in het openbaar, beter onthouden en slimmer omgaan met de informatie die je bereikt.

    Je leven wordt hierdoor eenvoudiger en leuker!


    Recensie(s)

    Iedereen zou graag zijn geheugen verbeteren, sneller kunnen lezen, efficiënter kunnen werken, vergaderen en ontspannen: kortom, de functies van de hersenen verbeteren. Dit soort hersentrainingen wordt vaak als trainingen, workshops al dan niet samen met een boek aangeboden. Zo is dit boek een onderdeel van het Purple Monkey Breinonderwijs. Het boek kan ook zelfstandig gelezen worden. Na een ruime inleiding over het functioneren van de hersenen allerlei tips, overwegingen en technieken om het dagelijks functioneren te verbeteren. De auteur schrijft vlot en haalt overal voorbeelden en ideeën vandaan, rijp en groen. In zijn totaliteit echter een nuttig, goed leesbaar boek waar iedereen wat in kan vinden om zijn functioneren te verbeteren en efficiënter in kortere tijd te kunnen werken of studeren. Aantrekkelijk vormgegeven met veel foto's en figuren in kleur. Met een literatuuroverzicht en register. M.A.M. Bomhof, neuroloog-psychiater

    34,50
  • De 7 uitdagingen - Tijl Koenderink

    De 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen, een praktisch handboek voor leerkrachten in het Basis- en het voortgezet onderwijs.

    Tijl Koenderink (*1981) heeft als ‘ervaringsdeskundige’ 3 middelbare scholen versleten voordat hij na 8 jaar ploeteren zijn gymnasiumdiploma haalde met een 2,7 voor wiskunde. Een hoog IQ, maar toch constant vastlopend met de vraag ‘Hoe moet je nu leren?’ Na een reis door honderden boeken en na talloze gesprekken met leerkrachten, leerlingen, goeroes en coaches verspreid over drie continenten, kwam hij tot de conclusie: Er is een antwoord op die vraag! Wat dit antwoord is, kunt u nu lezen in dit vlot geschreven en overzichtelijke handboek. Een absolute aanrader voor iedereen die werkt met getalenteerde kinderen.

    Reacties op de Novilo filmpjes van de 7 uitdagingen:
    - Hoe en waar kom ik aan de dvd en boek? Wil graag meer leren.

    - Wauw, het is allemaal zo herkenbaar. Ik kijk heel erg uit naar de online oudertrainingen!!

    - Wat is dit filmpje een fijne tool om die eindeloze discussie te stoppen en alle talenten te helpen!

    - Dit vind ik zéér nuttige informatie en van mij zouden alle leerkrachten en heel veel anderen die (hoogbegaafde) kinderen begeleiden verplicht mogen worden om dit door te nemen, maar ik zal gewoon al blij zijn als er een aantal zijn die de moeite nemen en het doorspelen. Ik deel het in elk geval.

    Recensie(s)


    Hoogbegaafde kinderen kunnen in het primair en voortgezet onderwijs tegen problemen aanlopen die zij niet zonder extra begeleiding van de leerkrachten kunnen oplossen. Voordat er op deze problemen, uitdagingen, wordt ingegaan, worden enkele theorieën over hoogbegaafdheid, de werking van de hersenen en de huidige stand van zaken in het onderwijs voor hoogbegaafden beschreven. Vervolgens wordt aan de hand van een zevental uitdagingen ingegaan op de vraag hoe het ideale onderwijs voor hoogbegaafden er uit zou moeten zien. Deze uitdagingen liggen op terreinen van de overtuigingen, het geheugen, de motivatie, de frustratietolerantie, het samenwerken en het zelfstandig werken en van het wegwerken van hiaten. Elk hoofdstuk geeft, na een paar praktijkvoorbeelden, handreikingen voor de leerkracht hoe die adequaat kan omgaan met deze situaties. Een aantal filmpjes en verwijzingen naar websites en literatuur zijn op een website te vinden. Omdat elke leerkracht in het onderwijs te maken krijgt met hoogbegaafde leerlingen, kan dit boek goed worden gebruikt in de lerarenopleidingen, maar ook door al werkende leerkrachten in het onderwijs.

    Drs. P.C.B. de Jager

    22,50
  • Is het voor een cijfer - Tijl Koenderink & Roland Louwerse

    Is het voor een cijfer? geeft het antwoord op de vraag die alle onderwijskundigen tot nu toe niet konden beantwoorden: wat motiveert een kind op school? Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen. Het einde van de zesjescultuur is in zicht!

    Als bijna-dropout op school vond Tijl Koenderink (*1981) toch het juiste spoor om zowel zijn gymnasiumdiploma te halen als met extra buitenschoolse activiteiten bezig te zijn. Als trainer heeft hij honderden scholen bezocht om leerkrachten te trainen en best practices te verzamelen van de beste leraren van Nederland. Dit boek bevat de vruchten van al deze inspanningen.

    Roland Louwerse (1970) is classicus en schrijver, en sinds 1995 als docent klassieke talen werkzaam in Den Haag en Rijswijk. Sinds 2011 is hij als trainer en senior adviseur VO verbonden aan Novilo. Met Tijl Koenderink schreef hij eerder het handboek De 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen.

    Reacties op het eerste boek van Novilo: de 7 uitdagingen
    Ruth Van de Wal-Verwoert: Dit boek geeft leerkrachten eindelijk alle praktische handvatten om deze groep kwetsbare kinderen ruimte en begrip te laten ervaren, zodat zij een eerlijke kans krijgen in het onderwijs!

    Elly Veenman Zee: Een handvat voor leerkrachten die in overvolle klassen met grote verschillen in behoeftes van leerlingen op deze manier goed onderwijs kunnen verzorgen.

    24,95
  • Poppenhuis

    Poppenhuis
    voor therapeutisch gebruik

    Het afgebeelde poppenhuis voldoet aan
    criteria die Eveline Groothoff noemt in haar boek ‘Spel in psychotherapie’. Zo
    heeft het poppenhuis een gesloten achterwand en trappen die zijn te
    verwijderen. Er zijn verder een voordeur en een kelder toegevoegd.

    Materiaal: MDF, blank gelakt. breedte: 90
    cm, hoogte: 110 cm, diepte: 50 cm

    Het poppenhuis is te bestellen bij Peter
    Snijders Interieurbouw in Ubbergen.

    Peter Snijders is als GZ-psycholoog
    werkzaam, o.a. in het Leonardo-onderwijs te Venlo. Naast dit werk maakt hij in
    deeltijd meubels.

    Kostprijs in deze vorm: € 745,= Andere
    uitvoeringen zijn mogelijk.


     Contact: plwsnijders@gmail.com

     

     

    745,00
  • Dyslexie en moderne vreemde talen - Wim Tops & Gitte Boons

    Nog maar 1 op voorraad.

    Het leren van moderne vreemde talen op de lagere en de middelbare school is voor leerlingen met dyslexie vaak een grote uitdaging. Met dit boek willen de auteurs handvatten aanreiken voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie bij de vakken Frans en Engels.

    De auteurs schetsen een actuele wetenschappelijke stand van zaken over dyslexie en tweedetaalverwerving. Vanuit de praktijk vullen ze dit aan met veel concrete tips en heldere adviezen over de instructie, de remediëring en de evaluatie van lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden in moderne vreemde talen. Er wordt ook dieper ingegaan op hulpmiddelen en onderwijsmaatregelen die een steun kunnen zijn voor leerlingen met dyslexie om vlotter moderne vreemde talen aan te leren.

    Met een persoonlijke code kunnen de voorgestelde kaarten en stappenplannen gedownload worden via dl.garant-uitgevers.eu.

    Over de auteur(s):
    Wim Tops is romanist en neurolinguïst. Hij werkte verschillende jaren als leerkracht Frans in het secundair onderwijs. Momenteel werkt hij als wetenschappelijk onderzoeker bij Code, het expertisecentrum van Thomas More en als coördinator van De Kronkel, een multidisciplinair centrum voor diagnostiek en begeleiding van kinderen en jongeren met leer- en ontwikkelingsstoornissen.

    Gitte Boons is bachelor lager onderwijs met een aanvullende opleiding voor het buitengewoon onderwijs. Zij geeft les aan leerlingen met leerstoornissen (type 8) in Ritmica, een school voor buitengewoon basisonderwijs.

    24,95
  • Hoogbegaafde pubers - Janneke Breedijk en Noks Nauta

    Een sterk rechtvaardigheidsgevoel, hoge eisen stellen aan jezelf, niet weten hoe je moet studeren, twijfelen over een vervolgstudie, je anders voelen dan anderen ...

    In dit boek komen hoogbegaafde jongeren aan het woord. Ze vertellen over hun leven thuis en op school, hun ervaringen met of juist zonder vrienden, hun idealen en dromen. In elf hoofdstukken willen de auteurs hoogbegaafde jongeren (in de tienerleeftijd) en hun ouders bereiken met ervaringen en informatie. Deze verhalen kunnen daarnaast ook voor leraren, psychologen en artsen van grote waarde zijn, waardoor zij in hun werk deze jongeren (eerder) herkennen en beter met hen kunnen omgaan.

    De auteurs, Janneke Breedijk, leerkracht en Specialist in Gifted Education, en Noks Nauta, bedrijfsarts, psycholoog en deskundig op het gebied van hoogbegaafde volwassenen, verzamelden gegevens op basis van interviews en vulden de verkregen informatie aan met professionele en persoonlijke ervaringen. Ze hopen dat jongeren door het lezen over de verschillende personages meer inzicht in zichzelf zullen krijgen en op basis daarvan de weg vinden naar een succesvol en gelukkig leven als hoogbegaafde volwassene.

    Hoogbegaafde pubers, onderweg naar hun toekomst is een wegwijzer op het pad dat iedere jongere zelf moet vinden.

    17,50
  • Mijn Kids'Skills - vaardighedenboek - Ben Furman

    Iedereen mist wel enkele vaardigheden, of zou ergens beter in willen worden.

    Met behulp van Mijn Kid's Skills Vaardighedenboek wordt het leren van die vaardigheden voor jou leuk. Je beslist zelf over veel details van het proces en wordt gesteund door belangrijke personen in je leven.

    Aan het eind, als drie nieuwe vaardigheden zijn geleerd, ben je Kid's Skills specialist. Je kunt dan het formulier in dit boek invullen en opsturen, waarna je een certificaat ontvangt.

    Voorin het boek wordt uitgelegd hoe je met dit vaardighedenboek aan de slag kunt gaan. Achterin staat een korte uitleg voor volwassenen.

    Kid's Skills is een speelse methode voor het oplossen van problemen bij kinderen. Centraal staat hierbij het idee dat vrijwel alle problemen kunnen worden gezien als vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden.

    Door Kid's Skills is het niet meer probleemgericht maar oplossingsgericht.

    10,00
  • Leervaardighedenspel - Bureau Talent - Joost de Maaré

    Het leervaardighedenspel is een spel dat leerlingen kan helpen bij het verbeteren van hun leervaardigheden. Door het spel te spelen ontdekken leerlingen welke leervaardigheden ze al ontwikkeld hebben en welke leervaardigheden ze nog moeten versterken. De leerlingen kiezen zelf aan welke vaardigheden ze gaan werken. De begeleider helpt ze bij het SMART maken van de voornemens.

    Het spel is ontwikkeld door Joost de Maare en leerlingen van het Utrechts Stedelijk Gymnasium.  

    Gebrek aan leervaardigheden: bijlage bij het Leervaardighedenspel

    Door het spelen van het leervaardighedenspel krijgen leerlingen zicht op vaardigheden die ze beheersen en vaardigheden die ze willen aanleren. Deze bijlage is bedoeld als hulpmiddel voor de begeleider. Het geeft de begeleider handvatten om te herkennen aan welke leervaardigheid het schort en het helpt bij het stellen van de juiste vragen.

    Belangrijk is het volgende uitgangspunt:

    Uitgangspunt: geef de leerlingen geen tips, maar laat ze zelf een oplossing voor hun leerprobleem bedenken.

    Toelichting op het Leervaardighedenspel

    Om in een leerling-gesprek of in een mentorles aandacht te besteden aan leervaardigheden, is het vaardighedenspel ontwikkeld.

    Werkwijze:

    Leg de kaartjes uit op tafel. Vraag de leerling(en):

    *Kies een paar kaartjes uit met vaardigheden waar je goed in bent, die je helpen je

    schoolwerk goed te doen. Leg uit.
    De leerling noteert deze vaardigheden. (zie werkblad)

    *Kies nu eens de vaardigheden uit waarvan je wel wat meer zou willen hebben, waar je

    niet zo goed in bent. Leg uit.
    De leerling geeft nu aan dat hij een probleem heeft en wat het probleem is. Dan kan hij ook geholpen worden.
    Als deze vaardigheden sterker worden zou dat een positieve invloed hebben op je schoolprestaties?

    *Kies uit de leervaardigheden die je wilt versterken nu één of twee vaardigheden uit waar je de komende periode aan gaat werken.
    Wat ga je daarvoor doen, hoe ga je dat doen, wanneer. Vul nu het werkblad in.

    (NB. Stel de vragen om het plan van aanpak “SMART” te maken:

    Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) De leerling noteert de afspraak zo precies mogelijk.

    Reflectie en evaluatie:
    Na twee weken: bespreek wat de leerling al gedaan heeft en hoe dat beviel. Welk cijfer geef je jezelf nu voor de vaardigheden? Stel indien nodig het plan bij.




    19,95
  • Plustaak Taal, Taal & Lezen & Lezen

    Plustaak Taal & Lezen, Taal, Lezen d� lees- en taaluitdaging voor de betere leerlingen Voor de meest pientere en snelle kinderen van groep 3 t/m 8. Leuke, prikkelende en zinvolle opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken. Niet vooruitlopend op de leerstof. Snel bestellen Algemene informatie Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste leerlingen van elke groep. Deze pientere en snelle leerlingen kunnen vaak wel wat extra werk gebruiken en hebben meer uitdaging nodig. De opdrachten in Plustaak lopen n�et vooruit op de leerstof, maar bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. De werkboekjes staan vol leuke gevarieerde opdrachten, die juist voor deze kinderen een uitdaging zijn. Plustaak kan naast iedere methode worden gebruikt. Kinderen kunnen met Plustaak zelfstandig aan de slag. Kenmerken Opbouw Voor de kinderen in groep 3 en 4 begint Plustaak met werkboekjes waarin taal en lezen worden gecombineerd. In deze boekjes is de schrijfmotoriek van ondergeschikt belang. De nadruk ligt op taal en lezen. Vanaf groep 5 wordt dit gesplitst in de vakgebieden taal, en begrijpend en studerend lezen. De werkboeken bevatten elk 16 tot 40 taken met verschillende opdrachten per taak. Niet vooruitlopend op de leerstof Voor de betere leerlingen is het belangrijk dat ze niet los van de methode vooruit gaan lopen op de leerstof. Dit zorgt in een later stadium voor verveling en daarmee verplaats je het probleem. Plustaak biedt verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. Met andere leerstof en andersoortige opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken Met Plustaak kunnen kinderen zelfstandig aan de slag. Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk zelf controleren. Toch is het goed om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en af en toe een opdracht door te spreken. Hiermee kunt u het leereffect en de motivatie van de kinderen extra versterken. Plustaak is dus ook geschikt om structureel wat meer aandacht te besteden aan deze, soms vergeten, leerlingen. Differentiatie De werkboekjes van Plustaak zijn steeds per 2 leerjaren gekoppeld, en kunnen zo flexibel worden gebruikt. Zo is werkboekje 4/5 is bestemd voor groep 4, met een uitloop naar de eerste helft van groep 5. De opdrachten lopen namelijk steeds verder op in moeilijkheidsgraad. Op die manier kunnen ook de betere leerlingen in hun eigen tempo en op eigen niveau aan de slag. Toetsing en evaluatie Kinderen kunnen met Plustaak helemaal zelfstandig aan de slag. Met de antwoordenboekjes kijken ze zelfstandig de opdrachten na. Toch blijft het zeer belangrijk om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en opdrachten door te spreken. Hiermee kunt u het leereffect en de motivatie van de kinderen extra versterken.

    45,00
  • Plustaak Rekenen

    Plustaak Rekenen Nieuw d� rekenuitdaging voor de betere leerlingen Plustaak Rekenen verschijnt in twee fasen. Serie A met de boekjes 2 t/m 8 in januari 2013 (handleidingen in april 2013), serie B met de overlappende boekjes 2/3 t/m 8+ later in 2013. Voor de meest pientere en snelle kinderen van groep 2 t/m 8. Leuke, prikkelende en zinvolle opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken. Niet vooruitlopend op de leerstof. Snel bestellen Algemene informatie Voor de meest pientere en snelle leerlingen Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste rekenaars van elke groep. Deze pientere en snelle leerlingen kunnen vaak wel wat extra werk gebruiken en hebben meer uitdaging nodig. De opdrachten in Plustaak lopen n�et vooruit op de leerstof, maar bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. Plustaak kan naast iedere methode worden ingezet. Uitdagende opdrachten Een werkboek bevat 32 leuke gevarieerde taken met verschillende opdrachten per taak. Een taak bestaat uit een basisopdracht met een aantal variaties daarop. De opdrachten binnen de taak worden steeds moeilijker. Gemiddeld doen de kinderen een half uur over ��n taak. Plustaak Rekenen is er voor de groepen 2 t/m 8. Niet vooruitlopend op de leerstof Voor de betere leerlingen is het belangrijk dat ze niet los van de methode vooruit gaan lopen op de leerstof. Dit zorgt in een later stadium voor verveling en daarmee verplaats je het probleem. Plustaak biedt een verbreding en verrijking van het aanbod in de methoden, met andere leerstof en andersoortige opdrachten. Kenmerken Zeer geschikt voor zelfstandig werken Met Plustaak kunnen kinderen zelfstandig aan de slag. Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk zelf controleren. Toch is het goed om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en opdrachten door te spreken. Dit houdt de leerlingen gemotiveerd en het leereffect neemt toe. Beknopte handleidingen Plustaak Rekenen Nieuw biedt naast het antwoordenboekje voor zelfstandig nakijken ook een beknopte handleiding per werkboekje. In deze handleiding vindt u de domeinen en doelen per taak, een toelichting van de opgaven en suggesties voor begeleiding, nabespreking en extra opdrachten. Sluit aan op de criteria voor verrijkingsmateriaal van het SLO SLO stelt het volgende: Het aanbieden van aanvullende leerstof is alleen zinvol wanneer deze leerstof aan bepaalde criteria voldoet. Plustaak Rekenen Nieuw voldoet aan de door SLO gestelde criteria, zoals: een beroep doen op creativiteit, een hoog abstractieniveau, een hoge mate van complexiteit, een beroep doen op de zelfstandigheid van de leerling, etc. Differentiatie Differentiatie tussen betere leerlingen Ook tussen betere leerlingen bestaan verschillen. De overlappende boekjes van Plustaak bieden nog meer mogelijkheid tot differentiatie. Zo kan een plusleerling uit groep 7 met werkboek 6/7,7 of 7/8 aan de slag. Daarnaast lopen de opdrachten in ieder boekje op in moeilijkheid. Bovendien biedt de handleiding suggesties voor een extra opdracht voor leerlingen die altijd snel klaar zijn. Toetsing en evaluatie Kinderen kunnen met Plustaak helemaal zelfstandig aan de slag. Met de antwoordenboekjes kunnen ze zelf de opdrachten nakijken. Toch is het goed om regelmatig het werk te bekijken, te evalueren en af en toe een opdracht door te spreken. In de handleiding vindt u suggesties voor begeleiding en nabespreking. Zo blijft u op de hoogte van het werk en de vooruitgang van uw leerlingen. 

    129,50
  • Plustaak Wereldorientatie

    De uitdaging op het gebied van wereldori�ntatie voor de betere leerlingen. Het materiaal Plustaak Wereldori�ntatie is beschikbaar voor de groepen 5 t/m 8. De leerlingboeken bevatten 32 taken met verschillende opdrachten per taak. In tegenstelling tot de andere Plustaken is Plustaak Wereldorientatie geen verbruiksmateriaal, u hoeft dit materiaal maar een keer aan te schaffen. De leerlingboeken staan vol met prachtige kleurige afbeeldingen en foto's die de opdrachten ondersteunen. Niet vooruitlopend op de leerstof Voor de betere leerlingen is het belangrijk dat ze niet los van de methode vooruit gaan lopen op de leerstof. Dit zorgt in een later stadium voor verveling en daarmee verplaats je het probleem. De opdrachten in Plustaak zijn zeer divers en bieden verbreding en verrijking met andere leerstof en andersoortige opdrachten. Zeer geschikt voor zelfstandig werken Met Plustaak kunnen de kinderen zelfstandig aan de slag. Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk zelf controleren. Plustaak is ook geschikt om structureel wat meer aandacht te besteden aan deze, soms vergeten, leerlingen. Voorbespreken, nakijken, feedback geven en beoordelen blijft erg belangrijk voor het leerproces.

    252,50
  • Tridio - What's next?

    Verbeter je ruimtelijk inzicht met deze unieke spellen. Een leuke breinbreker voor jonge kinderen. In de succesvolle reeks Tridio brengen we het nieuwe puzzel/spel: Tridio, What's next? Met magnetische foamstukken (driehoeken en ruiten) in 3 kleuren ontdekken kinderen spelenderwijs patronen in logische reeksen en trainen zo IQ-vaardigheden. Er zijn in totaal 48 opdrachten in 3 categorieen: groei, rotatie en reeksen. De opdrachten zijn verdeeld in 3 boekjes zodat er meerdere kinderen tegelijkertijd kunnen spelen. Tridio, What's next? is voor 1 tot 3 spelers vanaf 4 jaar. Tridio is een unieke spelmethode om het ruimtelijk inzicht van kinderen te vergroten.

    24,95
  • Tridio - Twist

    Prijswinnende (Parent's Choice Awards:Toys:Games, Spring 2012) uitdagende breinbreker! Kun jij de puzzels oplossen? Het is moeilijker dan je denkt. Kijk welke elementen je moet gebruiken voor je oplossing en draai de kubussen totdat alle zijdes correct zijn. Zet je elementen op de juiste manier tegen elkaar om de puzzels op te lossen. Deze uitdagende breinbreker in de Tridio-lijn wordt geleverd met 48 opdrachten. Tevens krijg je er 4 bonus-opdrachten bij die je alleen kunt maken als je 2 Tridio Twist-spellen hebt! 

    14,95
  • Tridio - Moving cubes!

    De Tridio Kubuspuzzel! Los de puzzels op door goed te kijken naar de aanwijzingen en zet de Tridiokubussen op de juiste plaats. Je ziet verschillende aanwijzingen die je informatie geven over hoe en waar je de kubussen moet neerzetten. Maar pas op: dikke wolken pakken zich samen voor de aanwijzingen. Je zult slim moeten combineren om de moeilijkste puzzels op te lossen! Tridio Moving cubes daagt kinderen uit om aan hun ruimtelijk inzicht te werken. Zijaanzichten, bovenaanzichten en hoogtegetallen worden als aanwijzingen ingezet om de ruimtelijke puzzels op te kunnen lossen. Tridio Moving cubes bevat 2 opdrachtenboekjes op verschillende niveaus, zodat 2 kinderen tegelijk kunnen spelen. 

    29,95
  • Tridio C - Cooperatief leren

    Coperatief bouwspel, ruimtelijke puzzels oplossen Tridio C is een coperatief spel waarin spelers moeten samenwerken om pittige ruimtelijke puzzels op te lossen. Alle spelers zitten rondom het speelbord. In onderling overleg gaan zij een aantal kubussen in een bepaalde opstelling midden op het bord plaatsen. Iedere speler krijgt een opdrachtkaartje waarmee hij een gedeelte van de oplossing kan aandragen. Met dit kaartje kan hij erachter komen hoe het aanzicht vanaf zijn zijde eruit moet komen te zien. En voor n plaatst een speler een nieuwe kubus waarbij hij moet overleggen met de andere spelers voor de uiteindelijke plaats. Wanneer de spelers binnen de met elkaar afgesproken tijd de kubusopstelling hebben gevonden, die klopt met alle kaartjes, dan hebben alle spelers gewonnen. Tridio C is een uniek, prachtig uitgevoerd spel en is voorzien van een duidelijke handleiding. Tridio C is ook een perfect spel voor hoog begaafden en voor managementopleidingen. Tridio C is voor 2 tot 4 spelers vanaf 10 jaar. Klik op de afbeelding voor meer informatie.
    75,00
  • Tangle - Classics Junior

    De Tangle Junior Neon heeft 4 gevarieerde kleurcombinaties, dat het geheel een leuke puzzel maakt. De Tangle Toy die je gewoon niet weg kunt leggen! 

    3,95
  • Films maken, jongeren en antichoas recepten - Anna Spohr

    'Films maken, jongeren en antichaosrecepten' is meer dan een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van een filmproject met jongeren. Natuurlijk is het vertellen van een 'eigen' verhaal, een documentaire over henzelf, voor jongeren een goede eerste stap om het complexe proces van film maken van dichtbij te ervaren en beter te begrijpen. Maar Anna Spohr laat met haar methodiek zien dat het maken van videofilmpjes tegelijkertijd een krachtig middel kan zijn voor de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemende jongeren en hun zelfinzicht en zelfbewustzijn kan vergroten. Inzicht in de mediagrammatica en het ontwikkelen van zelfvertrouwen bij de jongere gaan hand in hand. De acht lessen waarin een filmproject wordt uitgevoerd vormen de kern van het boek. Per les lees je wat de stappen voor die week zijn, Anna geeft tips voor de begeleider en voor de jongeren, en er zijn huiswerkopdrachten. De vele praktijkvoorbeelden vormen een bron van inspiratie. Ook zaken als promotie, premiere en subsidieaanvragen komen aan bod. In de bijlagen vind je handige extra's zoals een filmwoordenboek, een overzicht van andere filmmethodieken in Nederland en een modelsubsidieaanvraag; op de website www.antichaosrecepten.nl kun je voorbeeldfilms bekijken. 

    29,95
  • De begeleiding van hoogbegaafde kinderen - James T. Webb/ Elizabeth A. Meckstroth / Stephanie S. Tolan

    Vernieuwde versie!

    De begeleiding
    van hoogbegaafde kinderen - herziene editie

    James T. Webb, Janet L. Gore, Edward E. Amend en Arlene
    R. DeVries (Nederlandse vertaling en bewerking: Karel Jurgens)

    Wereldwijd het
    meest gelezen en hoogst gewaardeerde boek over de opvoeding van getalenteerde,
    creatieve en begaafde kinderen, geschreven vanuit het wetenschappelijk
    gefundeerde inzicht dat het emotionele welbevinden het meest bepalend is voor
    de levensloop en het levensgeluk van hoogbegaafde kinderen.

    Ouders die ontdekken dat hun kind hoogbegaafd is, zijn
    niet altijd blij en trots. Ze voelen zich soms voor een zware taak gesteld. Dit
    boek biedt hen talloze suggesties om hun kinderen te helpen om een goed
    zelfbeeld te ontwikkelen.

    Professionals, zoals leerkrachten, leerlingbegeleiders en
    pedagogen, kunnen veel bijdragen aan een gezond zelfrespect en voldoende
    zelfvertrouwen van hoogbegaafde kinderen. Dit boek biedt hen daartoe veel
    inzicht in het gevoelsleven en de gedachtenwereld van hoogbegaafde kinderen.

    De begeleiding van hoogbegaafde kinderen is het meest
    complete boek over het opvoeden van hoogbegaafde kinderen. Het zet de lezer aan
    tot nadenken en vermijdt de valkuil van ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen
    die hooguit voor korte tijd werken. Omdat het om een zeer heterogene groep
    kinderen gaat, zullen hun opvoeding en begeleiding altijd maatwerk vragen.

    De oorspronkelijke uitgave A Parent’s Guide to Gifted
    Children is een bewerking van het in de Verenigde Staten bekroonde boek Guiding
    the Gifted Child. Het volgt grotendeels dezelfde opzet, met hoofdstukken over
    tien belangrijke opvoedingsonderwerpen, en is aangevuld met vier hoofdstukken
    met praktische informatie over hoogbegaafde kinderen met een bijkomende
    diagnose, signalering van hoogbegaafdheid op school, onderwijs voor
    hoogbegaafde kinderen en het vinden van passende professionele hulp en
    begeleiding.

    De auteurs en de vertaler zijn erkende deskundigen uit de
    praktijk van de begeleiding van hoogbegaafde kinderen. In deze vertaling is de
    tekst waar nodig aangepast aan de situatie in Nederland.

     Inhoud  -Voorwoord -Inleiding

    1 Hoogbegaafd, wat betekent dat?

    2 Kenmerken van hoogbegaafde kinderen

    3 Communicatie: de sleutel tot relaties

    4 Motivatie, enthousiasme en onderpresteren

    5 Grenzen stellen en het aanleren van zelfdiscipline

    6 Intensiteit, perfectionisme en stress

    7 Idealisme, teleurstelling en depressie

    8 De omgang met leeftijdgenoten en vrienden

    9 Verhoudingen binnen het gezin

    10 Individualiteit en morele ontwikkeling

    11 Uitdagingen van het moderne ouderschap

    12 Kinderen met een dubbele last

    13 Signalering van hoogbegaafdheid op school

    14 Op zoek naar passend onderwijs

    15 Op zoek naar professionele hulp

    Bijlage 1: Adressen Bijlage 2: Aanbevolen boeken

     

    352 pagina's; aanvullende literatuurlijsten apart te
    downloaden op www.vangorcum.nl

    http://www.vangorcum.nl/Bestanden/WEBB_Aanbevolen%20literatuur.pdf

    http://www.vangorcum.nl/Bestanden/WEBB_Literatuur.pdf
    (Engelstalig)

     

     

     

     

    39,95
 

The seven habits of highly effective teens